sobota, 24 grudnia 2011

Właśnie... Co zostanie z tych świąt?

9 komentarzy:

  1. Taa, jeszcze się Święta dobrze nie zaczęły, a ksiądz już - co zostanie, co zostanie? Coś tam zawsze zostanie - proszę nie robić z ludzi bezmyślnych, nastawionych tylko na konsumpcję cieląt. Może wypada po tych kilku latach w koloratce jednak uwierzyć też w ludzi. Błogosławionych Świąt życzę i żeby księdzu coś z nich pozostało. Nie tylko nietrafione prezenty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobre pytanie księże !!!! Mi zostanie to że nie spowiadacie w Boże Narodzneie- chociąz to juz Wasza Filipińska Tradycja! a z nowości dojdzie mi to że dzisiaj tez nie było żadnego księdza w konfesjonale! - więc morał z tego - nie zamierzam wysyłac "specjalnej" koperty z zaproszeniem do konfesjonału gdyz to Wasz obowiazek ruszyć tyłek do konfesjonału - no ale pewnie po co ? nieprawdaż? Wy sie możecie nawzajem wyspowiadac więc owieczki macie gdzieś! a u mnie po tych świetach , po dniu dzisiejszym kiedy to nikt nie raczył przyjsc do konfesjonału - no w sumie to droga daleka , pod górkę itd... "zrodziło" się zniechęcenie do spowiedzi.... i prosze o modlitwe żeby to jakoś przeszło ... nie przymuszam tylko prosze....

    OdpowiedzUsuń
  3. Wystarczyło przyjść do zakrystii. Jest tam konfesjonał. Nawet dzisiaj spowiadałem właśnie takich "w potrzebie", więc nie robiłbym z tego problemu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Umieszczając ten film nie myślałem o tych, którzy żyją wiarą i rozumieją znaczenie świąt. Doświadczenie ostatniego tygodnia, pokazuje mi jednak, że dla wielu była to jedna z niewielu okazji, gdy pojawiają się w kościele. To do nich ten post. Tacy też czytają tego bloga.

    OdpowiedzUsuń
  5. Po pierwsze nie w koloratce - to odnośnie pierwszego posta. Po drugie można było się wyspowiadać bez problemu przed świętami - to do drugiego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Peace,Love&Truth
    http://www.youtube.com/watch?v=Lbo1nOcRyKY
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Co zostanie z tych Świat? świetnie obrazuje to tzw modlitwa Polaka z filmu "Dzień Świra :) ;) :)

    "Gdy wieczorne zgasną zorze,
    zanim głowę do snu złożę,
    modlitwę moją zanoszę,
    Bogu Ojcu i Synowi.
    Dopierdolcie sąsiadowi!
    Dla siebie o nic nie wnoszę,
    tylko mu dosrajcie, proszę!
    Kto ja jestem?
    Polak mały! Mały, zawistny i podły!
    Jaki znak mój? Krwawe gały!
    Oto wznoszę swoje modły do Boga, Maryi i Syna!
    Zniszczcie tego skurwysyna!
    Mojego rodaka, sąsiada, tego wroga, tego gada!
    Żeby mu okradli garaż,
    żeby go zdradzała stara,
    żeby mu spalili sklep,
    żeby dostał cegłą w łeb,
    żeby mu się córka z czarnym
    i w ogóle, żeby miał marnie!
    Żeby miał AIDS-a i raka,
    oto modlitwa Polaka!"

    i niestety dużo w tym prawdy tzw dewotyzm .....

    OdpowiedzUsuń
  8. Dywan- czepiasz się. Filipini chodzą w kołnierzykach ale czasami wkładają koloratki, czyż nie? chodziło o to, że ksiądz od jakichś sześciu czy siedmiu lat jest księdzem. Może trzeba było napisać o noszeniu sutanny, to byś nie łapał za słówka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Noworoczne życzenia

    Czego mam Wam życzyć w tym Nowym Roku?
    Czy skarbów ziemskich?
    Czy pieśni o wiosennym czasie,
    przyjemności i śmiechu?
    Czy drogi kwiatami usłanej,
    niebios zawsze przejrzystych?
    Czy to wszystko zapewniłoby Wam szczęśliwy nowy rok?
    Czego więc mam Wam życzyć?
    czy można znaleźć coś co dałoby Wam prawdziwe szczęście
    przez cały rok?
    Gdzie jest skarb
    trwały i drogocenny
    który zapewni Wam
    szczęśliwy nowy rok?

    Życzę Wam więc wiary co wzrasta
    krocząc w światłości
    nadziei co obfituje
    szczęśliwej i radosnej,
    miłości co będąc doskonałą
    usuwa wszelką bojaźń
    to zapewni Wam
    szczęśliwy nowy rok!

    Pokoju w Zbawicielu,
    odpoczynku u Jego stóp
    uśmiechu Jego Oblicza
    promiennego i świetlanego,
    radości z Jego obecności!
    Chrystusa co raz bliższego
    to co zapewni
    szczęśliwy nowy rok!

    Dla Wszystkich czytelników :)

    OdpowiedzUsuń