poniedziałek, 19 stycznia 2015

Zwiastun serii.

Miały być wpisy raz w tygodniu, ale tak nie potrafię. Dlatego dzisiaj wpis - zwiastun.

Długo myślałem nad jakąś konkretną propozycją dla czytelników tego bloga. Dotychczas ostatnie posty koncentrowały się wokół zachęt do spowiadania się i zachęt, aby nieco inaczej przeżywać spotkanie z Bogiem w tym sakramencie.
Okazuje się, że to również było potrzebne, o czym świadczą otrzymane posty (kilku nie publikowałem, ale wszystkie przeczytałem i bardzo za nie dziękuję).
Mam nadzieję, że się obudziliśmy. Że zapłonął pewien żar. Taki był zamiar. Czasem ten żar może być palącym od wewnątrz wyrzutem sumienia - też dobrze. Ważne, abyśmy płonęli pragnieniem Pana. On zrobi w nas resztę.

Przez ostatnie dni przejrzałem tematykę zamierzchłych wpisów i przypomniałem sobie, wydaje mi się, chlubną tradycję, kiedy posty układały się w pewien ciąg. Np. komentowane były Boże Przykazania. Dlatego też pomyślałem, aby wrócić do tej tradycji. Co jednak wybrać do komentowania?

Tu z pomocą przyszedł mi Papież Franciszek, który w czasie homilii wygłoszonej w niedzielę Chrztu Pańskiego, podczas uroczystości chrztu 33 dzieci, przypomniał, że nie wolno Chrystusa traktować w oderwaniu od Kościoła. Franciszek podkreślił w tej homilii, że Chrystus i Kościół stanowią jedno.
Bardzo trudne słowa! Już słyszę opinie o grzesznym Kościele, o złych "czarnych" itd. Ale to ważna uwaga. Chrystus chciał Kościoła i chciał przez niego zbawić wszystkich.

Domyślacie się pewnie do czego zmierzam.


Chciałbym przez najbliższe kilka postów zająć się omówieniem Przykazań Kościelnych, w ich ostatniej, obowiązującej wersji. Będzie to refleksja nad Kościołem i nad naszą relacją do niego. Refleksja, która jak ufam pozwoli nam w nowy sposób przeżywać przygotowanie do sakramentu pokuty i odnaleźć siebie w rzeczywistości Kościoła, którą wspólnie tworzymy. Proszę o modlitwę, aby to dzieło zostało zrealizowane na wysokim poziomie i doprowadzone do końca.
Amen.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz