niedziela, 18 stycznia 2015

Pocaluj mnie...

"Pocałuj mnie! Niech mnie całują twe usta, bo twoje kochanie lepsze niż wino, lepsze niż zapach twoich perfum." (Pnp 1, 2-3)

Dużo czasu upłynęło od ostatniego wpisu. Wszystko przez mnóstwo różnych obowiązków. Ponadto wciąż obawiam się bełkotu. (Czego nie zawsze udaje się uniknąć).
Tym razem chcę zaprosić do lektury Pieśni nad pieśniami. Od kilku dni przeżywam na nowo wielką fascynację właśnie tą księgą Biblii, gdyż ostatnio natrafiłem na nieco inne jej tłumaczenie w ramach Edycji Świętego Pawła; cytowane powyżej.

Pieśń nad pieśniami to jedyna księga Biblii zaczynająca się zachętą do pocałunku. Ot tak poprostu: "Pocałuj mnie!" Obezwładniające!


To słowa oblubienicy, która woła do swojego Oblubieńca, co Tradycja Kościoła często interpretuje jako opowieść o miłości duszy ludzkiej do Chrystusa. Ale ja widzę jeszcze jedno skojarzenie, może dalekie: Biblia - zapisane Słowo Boże, mówi do mnie: "Pocałuj mnie!", ucząc mnie szacunku do siebie. Szacunku do tych wyjątkowych kart, na których zapisano historię mojego zbawienia.

Zapytasz teraz, a co to ma do spowiedzi? Otóż myślę, że Pieśń nad pieśniami może być doskonałym krokiem do dobrej spowiedzi. Ta księga nie zastąpi Ci rachunku sumienia, nie opowie niczego nowego o sposobie przeżywania samego aktu spowiedzi, nie zawiera również wskazówek odnośnie pokuty. Ta księga może rozpalić w Tobie miłość, wewnętrzną tęsknotę i żar, które może zgubiłeś/aś błąkając się gdzieś daleko od Chrystusa. 
Może przeżywasz dziś w swoim sercu opuszczenie, samotność, pogłębia się w Tobie jakiś stan depresyjny, zniechęcenie, bo tyle już próbowałeś/aś, a nie wyszło, może spowiedź staje się bardzo monotonna... Chcę Cię zachęcić więc do lektury Pieśni nad pieśniami, żeby Twoja dusza znów wyruszyła na poszukiwanie swojego Oblubieńca - Jezusa.

To bardzo ważny element przygotowania i przeżywania każdej spowiedzi. Poczuć tęsknotę za Bogiem i wołać do niego: "Pocałuj mnie!"

7 komentarzy:

  1. W takim razie gorąco zachecam do lektury pięknych interpretacji fragmentów Pieśni nad pieśniami autorstwa ks.Pawła na bratnim blogu " Zuch Boży".... Rewelacja..

    OdpowiedzUsuń
  2. No ks Paweł bije blog ks Mateusza na łeb na szyje, ale spokojnie - na szczęście to nie jest rywalizacja....

    OdpowiedzUsuń
  3. "Zuch Boży"-polecam!!
    Głębokie a zarazem trafiające prosto wserce rozważania mogą stać się pomocne podczas rachunku
    sumienia....

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. ....Nie pocałunek lecz ta chwila przed.... (!)
    ....Nie spełnienie lecz omdlewanie z pragnienia....(!)

    Czy czułeś to kiedyś??
    ...

    "...Ja śpię, lecz serce me czuwa:
    Cicho! Oto miły mój puka!
    «Otwórz mi, siostro moja, przyjaciółko moja,
    gołąbko moja, ty moja nieskalana,
    bo pełna rosy ma głowa
    i kędziory me - kropli nocy».
    «Suknię z siebie zdjęłam,
    (...)
    Stopy umyłam,
    (...)
    Ukochany mój przez otwór włożył rękę swą,
    a serce me zadrżało z jego powodu. (Pnp5,2-4)

    ...
    niech mnie prowadzi pragnienie "Pocałunku"....

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  5. .... :)) wszystkim,którzy jak ja pragną "Pocałunku" i ...pocałunku ...


    Modlitwa

    Maria Pawlikowska-Jasnorzewska


    0 pocałunku, któryś jest w niebie
    razem z duszami bzu i jaśminu!
    Krwi i bezsennych łąk gwiezdnych synu!
    O pocałunku, któryś jest w niebie!



    O treści wszystkich myśli i czynów!
    O upragniony mej duszy chlebie!
    Tęsknoto wichrów! Bajko jaśminów
    O pocałunku, któryś jest w niebie!



    Me smutne usta zwiędną w czas krótki,
    a gdy z nich barwa oddana glebie
    w amarantowe przejdzie stokrótki —
    wówczas mi zagrasz twą pieśń skrzypcową,
    zamkniesz mnie w obce wieczności słowo,

    o pocałunku, któryś jest w niebie!

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  6. ...przepraszam,że to znowu ja ,ale natknęłam się na piękne zdanie , pomocne podczas rachunku sumienia, .Zdanie ,które szerzej otwarło mi oczy na to, jak odnaleźć prawdę o sobie.....

    Być może dla księdza i dla Wielu nie jest to nic nowego ale dla mnie ,to odkrycie ,że tak naprawdę nie spowiadam się ze zła,które popełniłam... ale z miłośći ,której nie ofiarowałam.....:
    ...
    "Weź sobie "Hymn o miłości" i podstaw swoje imię pod słowo "miłość". I będziesz miał prawdę o sobie..." (!!) (O. Adam Szustak)

    ...
    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  7. .... Czy w takim razie zasługuję i czy jestem godna aby wołac do Pana Boga :" Pocałuj mnie!"... ???

    ...
    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń